Bomenexcursies in het voorjaar 2010

De Zutphense Bomenstichting bestaat nu 8 jaar. De landelijke Bomenstichting viert dit jaar haar echter 40 jarig bestaan! Om dit luister bij te zetten heeft zij 2010 uitgeroepen tot het Jaar van de Monumentale Boom.

Hieraan willen wij bijdragen door drie Bomenexcursies langs monumentale bomen te organiseren. Het zijn drie heel verschillende tochten, zodat mensen met een verschillende belangstelling aan hun trekken kunnen komen en de echte liefhebber drie elkaar complementerende tochten kan meemaken.

Bomenwandeling in het park van Paleis Het Loo, zaterdag 24 april 2010

Met als speciale attracties de hoogste bomen van Nederland, de oudste eikenlanen van Nederland en het prachtige park rond Jachtslot Het Oude Loo, met tal van indrukwekkende bomen van diverse soorten.

Op zaterdag 24 april om 13.00 u vertrekken we per auto vanaf de parkeerplaats aan de voorzijde van het Station. We zullen zoveel mogelijk carpoolen. Mensen die meerijden betalen €2,50 per persoon aan de chauffeur. Daarnaast is €1,50 p.p. verschuldigd voor toegang tot het Paleispark en mogelijk parkeergeld voor de parkeerplaats bij het Loo.
De wandeling duurt tot maximaal 16.00 uur en om 17.00 u zijn we uiterlijk terug in Zutphen.
Aanmelding via: jphilippona_at_hetnet.nl of 0575-540982.
Graag laten weten of u met de eigen auto gaat, of u andere deelnemers kunt vervoeren of dat u graag wilt meerijden.
Gidsen: Rob Weimer en Jeroen Philippona

Bomenwandeling op de Oude Begraafplaats aan de Warnsveldseweg en in De Overtuin, Warnsveld, zaterdag 22 mei 2010

Op de wandeling zijn fraaie monumentale bomen te zien in vele soorten, waaronder Hollandse linde, tulpenboom, paardenkastanje, tamme kastanje, zuileik, zwarte berk, Atlasceder, rode beuk, vaantjesboom, gewone es, taxus, Japanse honingboom, kweepeer, Amerikaanse lariks, okkernoot, plataan, moeraseik, trompetboom, Japanse Kornoelje en vele meer.
Start 13.30 u bij ingang van de Begraafplaats. Duur tot ongeveer 16.00 uur.
Deelname is gratis.
Aanmelding vooraf niet noodzakelijk.
Gidsen: Rob Weimer en Jeroen Philippona.

Bomenfietstocht van Zutphen naar Vorden, zaterdag 5 juni 2010

Onderweg worden diverse oude en monumentale bomen bezocht, zoals de Linde van Warken, de Tulpenboom van Hoekendaal, de fladderiepen, Lodewijkslinde en Reuzeneik van Vorden en de oude bomen van Den Bramel.
We starten om 13.00 uur bij het Hagepoortplein nabij de Rabobank in Zutphen. De fietstocht duurt ongeveer 3 tot maximaal 4 uur. Afstand ongeveer 45 km. Uiterlijk 17.00 u zijn we terug in Zutphen.
Deelname is gratis.
Aanmelding vooraf niet noodzakelijk.
Gidsen: Rob Weimer en Jeroen Philippona.

Commentaren zijn gesloten.