Archief voor september 2008

Meldpunt Kappen is weer geopend

dinsdag, 30 september 2008

De actie Meldpunt Kappen! die in totaal maar zeven weken duurde, resulteerde in meer dan 1.000 reacties en een kleine 100.000 bomen. Meldpunt Kappen! was succesvol en heeft heel wat losgemaakt in Nederland. Zelfs zoveel dat de Partij voor de Dieren er in de Tweede Kamer vragen over stelde.

Het kapseizoen is weer begonnen en dus ook een nieuw Meldpunt Kappen! De eerste meldingen van bedreigde zijn inmiddels binnen. Het is mogelijk dat de bedreigde bomen die uw dit voorjaar heeft gemeld nog niet zijn gekapt. Of dat er iets anders is veranderd. Als dat zo is dan willen we u vragen uw melding ook in het nieuwe Meldpunt Kappen! te doen. Dit keer kunt u dat zelf rechtstreeks op de site doen en uw melding meteen bekijken. Bekijk het nieuwe meldpunt via de volgende link:

Om melding te kunnen doen vragen we u wel eerst in te loggen. Als u nog geen gebruikersnaam en wachtwoord heeft kunt u zich eerst registreren:

Alvast bedankt voor uw bijdrage!
Met vriendelijke groet,
Vroege Vogels

Ook in Brummen wordt er gekapt

maandag, 29 september 2008

200809-ipv-tegen-kap-10-bomen.JPG

Dag van de Duurzaamheid

zondag, 28 september 2008

dag-van-de-duurzaamheid-02.JPGdag-van-de-duurzaamheid-05.JPG

Ook dit jaar waren wij weer aanwezig op de Dag van de Duurzaamheid in Zutphen. Het was erg goed weer en verrassend druk. We voerden dit jaar, met een nieuwe bezetting, actie tegen de voorgenomen kap van een rij mooie populieren aan de Keucheniusstraat. 137 handtekeningen hebben we verzameld tegen de kap.

duurzaamheid06.jpg

duurzaamheid13.jpg
duurzaamheid07.jpg

Om de aandacht te trekken van de jeugd organiseerden we een bomentekenwedstrijd, waarvan de uitslag in oktober gepubliceerd gaat worden als alles binnen en beoordeeld is.